Zdrowie i praca

Jak połączyć zdrowy tryb życia z ciekawą dobrze płatną pracą

Jak zrobić kandyzowany imbir

Jednym ze składników, które dodaję do wody jest imbir. Dlaczego? Imbir posiada wiele właściwości wpływających pozytywnie na samopoczucie, nawet na stan zdrowia.

Ułatwia trawienie. Dlatego warto go dodać do wody, którą pijemy na co dzień.

Poprawia krążenie. Co pozytywnie wpływa zarówno na jasność myślenia, rozgrzewa organizm. W Azji uważany jest za afrodyzjak.

Dobry na przeziębienie. Rozgrzewa i działa przeciwzapalnie.

Łagodzi bóle miesiączkowe. Dlatego przy pierwszych objawach warto go dodać do jedzenia.

To tylko niektóre właściwości. Nas przede wszystkim interesuje wspomaganie trawienia, a tym samym kontroli wagi i odchudzania. Imbir można dodać do wody w postaci surowej. Czyli po prostu obieramy, tniemy na drobne kawałki, albo ścieramy na tarce.

Osobiście wolę wersję skandyzowaną, łatwiej później się to przechowuje i stosuje.

Jak zrobić kandyzowany imbir

Składniki:

  • imbir ok 250g / tacka
  • cukier trzcinowy ok 300g, lub inny, nie z buraków
  • woda ok 0,5l

Wykonanie:

Imbir obieramy i kroimy na plasterki. Przy zakupie trzeba zwrócić uwagę czy jest świeży, skórka nie powinna być za bardzo pomarszczona. Plasterki wrzucamy do wody i gotujemy, ok 10 minut.

Następnie odcedzamy, wrzucamy do świeżej wody, dodajemy cukier, odrobinę soli i gotujemy, aż woda uzyska konsystencję syropu / miodu.

Tak przygotowany imbir możemy odcedzić od syropu i przechowywać na sucho, lub przelać całość do słoika. Tak przygotowany imbir może stać w lodówce nawet do roku czasu.

 

Updated: 17 września 2014 — 11:10
Zdrowie i praca © 2014     Polityka prywatności     Regulamin Frontier Theme