Zdrowie i praca

Jak połączyć zdrowy tryb życia z ciekawą dobrze płatną pracą

Power drink – truskawkowo malinowy

Power drink – truskawkowo malinowo porzeczkowy

Podzielę się dzisiaj z Tobą moim mały sekretem. Nie piję kawy. W sumie prawie nigdy nie piłem. Miałem krótki okres kiedy kawy potrzebowałem, jednak nigdy jakoś regularnie, często, czy namiętnie.

Zwłaszcza ostatnio nie używam. Zamiast tego proponuję Ci napoje mocy, power drinks, czyli koktajle, które dają dużo energii. Piję je zawsze z rana, a czasami i przez cały dzień.

Mój ulubiony to truskawkowo malinowy.

Przepis:

truskawki, maliny, czarna porzeczka, jogurt naturalny, cukier trzcinowy lub stewia.

Przygotowanie:

Produkty ilościowo dobieram tak pi razy oko. Kupuję je w dużych paczkach, w wersji mrożonej. Toteż albo od razu rano jak wstanę wrzucam je do miksera, albo na noc. W pierwszej wersji wychodzi koktajl mocno mrożony, w drugiej letni. Całość chwilę miksuję, i gotowe. Proste, dobre i zdrowe.

Dlaczego takie składniki?

Truskawki – zawierają: białko, węglowodany, błonnik, potas, fosfor, wapń, magnezu, sód, żelazo, cynk, mangan, witaminę A, B1, B2, B3 (PP), B6, C, E, kwas foliowy.

Maliny – węglowodany, białko, tłuszcze, błonnik, witamina C, E, B1, beta-karoten, potas, wapń, fosfor, kwasy organiczne, flawonoidy.

Poprawiają odporność, chronią przed infekcjami. Łagodzą biegunki i niestrawność. Pomagają przy chorobach stawów. Sprzyjają utrzymaniu zdrowej skóry, kości i zębów.

Czarna porzeczka – białko, łuszcze, węglowodany, wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, sód, cynk, witamina C, B6, A, E, tiamina, ryboflawina, niacyna – 0.300 mg.

Składniki te dostarczą Ci niezbędne witaminy i minerały. Dadzą dużo energii i chęci do działania, dbając również o inne aspekty zdrowia, jak zdrowa, piękna skóra, mocne kości i zęby. Neutralizują związki toksyczne w organiźmie, a także zmniejszają ryzyko powstawania nowotworów. O ich pozytywnym wpływie, myślę że można by książkę napisać 🙂

Twoje Zdrowie!!!

witaminy C, beta-karotenu, witamin E, B1, potasu, wapnia, fosforu, kwasów organicznych i flawonoidów. Znacząco zwiększają odporność, chronią przed infekcjami. Łagodzą biegunki i niestrawność. Mają działanie moczopędne, pomagają przy chorobach stawów. Sprzyjają utrzymaniu zdrowej skóry, kości i zębów. Sok z malin to dobry środek napotny, obniża gorączkę i ułatwia zwalczanie przeziębienia. Maliny nie tuczą, bo w 100 g owoców jest tylko 29 kcal. Robi się z nich doskonałe leguminy, kremy, musy, galaretki.

Wartość odżywcza malin (100 g): kalorie – 29; węglowodany – 12 g; białko – 1,3 g; tłuszcze – 0,3 g; błonnik – 6,7 g.
Indeks glikemiczny malin – 25.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/Wartosci-odzywcze-owocow-agrest-truskawki-czeresnie-porzeczki-wisnie-m_37421.html

Updated: 2 października 2014 — 12:47
Zdrowie i praca © 2014     Polityka prywatności     Regulamin Frontier Theme